“İblis cinlerdendir. Melek görünümlü Şeytandır.” Veysel Perü

Kehf-50. Hani, biz meleklere "Âdem’e secde edin" demiştik de İblis dışında hepsi secde etmişti.
İblis, cinlerdendi. Kendi Rabbinin emrine ters düştü. Şimdi siz, benim beri yanımdan, onu ve
onun soyunu dostlar mı ediniyorsunuz? Hem de onlar sizin düşmanınızken. Zalimler için ne kötü
bir değiştirmedir bu!
İblis, meleklerden biri, yani bir melek mi idi ki, meleklere verilen bu emre itaat etmeyişi bir
isyan sayıldı? İşte bu da, İslam alimleri arasında farklı görüşlerin söylendiği konulardan
olmuştur.
Bu husustaki farklı izahları ve neticeyi, Fahreddin Razî’nin bakış açısı ile vermek istiyoruz:
Allah Teala bu ayette, İblis’in cinlerden olduğunu söylemiştir. Alimlerin bu konuda üç izahları
var:
1) İblis, meleklerden idi. Onun meleklerden olması, aynı anda cinlerden de olmasına ters
değildir….Çünkü meleklerden bir kabile, cin diye adlandırılmıştı… Bir de cinlere, gözle
görülemediği için bu ad verilmiştir. Melekler de görülemez. Dolayısıyla melekler de, cinler
sınıfına dahildir. Ayrıca İblis, cennetin bekçilerinden idi ve bundan dolayı cennete nisbet
edilerek, "O, cinlerdendi." denilmiştir. Hatta bir rivayete göre o, yaratıldıklarından beri,
cennetliklerin takılarını kalıba döken bir melek kabilesi olan, "cinânîler" dendi.
2) Bu husustaki ikinci izaha göre ise, İblis ateşten yaratılmış olan cin şeytanlarındandı ve
onların ilk atasıydı.
3) Üçüncü görüşe göre o, meleklerdendi, ama sonra şeytana dönüştürüldü.. İblis’in meleklerden
olmadığına delalet eden asıl şey, Allah Teala’nın, bu ayette, yani Kehf,50. ayetin sonunda, "Ama
siz beni bırakıp da, sizin düşmanlarınız oldukları halde, onu ve soyunu dostlar ediniyorsunuz."
buyurarak, İblis için zürriyetin olduğunu bildirmiş olmasıdır. Halbuki melekler için zürriyet ve
tenasül, yani doğurarak soy sahibi olma söz konusu değildir. Binaenaleyh İblis’in meleklerden
olmaması gerekir."…………..
————————————————
Veysel Perü olarak, bunlara eklemek istediğim bir görüşüm var, BNARY.I(*), o da şudur:
4) "Iblis, melek görünümlü Şeytandır."
   Buna delil, Kehf-50 ayetidir. 
Kul hüvAllahü ehad. Yani Allah 1’dir.
Peki Allah 1 ise masiva kaçtır? Sıfır’dır.
Yaratıklar gerçekten var mıdırlar? Evet, çünkü Bkz. 15-85
Peki o zaman yaratıkların ne yapması gerekiyor? İster istemez secde. Bkz. 13-15
Yani, sağ soldan hayırlı olduguna göre, sıfır, bir’in yanına gelecekse, 01 olarak gelmesi, yani
bir’e secde etmesi gerekiyor.
Sıfır tek midir, çift midir? Çifttir. Peki yaratıklar nasıldır? Onlar da çift çift
yaratılmışlardır. Bkz: 51-49
38-75: Allah dedi: "Ey İblis, iki elimle yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan neydi? Burnu
büyüklük mü ettin, yoksa yücelenlerden mi oldun?"
Demek ki halife 2 elle yaratıldı. Bunları 0 ve 1 olarak numaralandıralım. Melekler 1 nolu elle
yaratılmışlar. İblis, yani melek görünümlü Şeytan ise 0 nolu elle yaratılmış. Yani melekler tek,
iblis ise çift(melek görünümlü şeytan). 
2-30. Bir zamanlar Rabbin meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacagim." demisti de onlar
söyle konusmuslardi: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksin? Oysaki
bizler, seni hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsayip yüceltiyoruz." Allah söyle dedi: "Su bir
gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim."
2-31. Ve Adem’e isimlerin tümünü ögretti. Sonra onlari meleklere göstererek söyle buyurdu:
"Hadi, haber verin bana sunlarin isimlerini, eger dogru sözlüler iseniz."
2-32. Dediler ki: "Yücedir sanin senin. Bize ögretmis oldugunun disinda bilgimiz yok bizim. Sen,
yalniz sen Alîm’sin, herseyi en iyi sekilde bilirsin; Hakîm’sin, herseyin bütün hikmetlerine
sahipsin."
2-33. Allah buyurdu: "Ey Adem, haber ver onlara onlarin adlarini." Adem onlara onlarin adlarini
haber verince, Allah söyle buyurdu: "Dememis miydim ben size! Ki ben, göklerin ve yerin gaybini
en iyi bilenim. Ve ben, sizin açiga vurduklarinizi da saklayageldiklerinizi de en iyi biçimde
bilmekteyim."
2-34. O vakit biz meleklere, "Âdem’e secde edin" demistik de Iblis disinda tümü secde etmisti.
Iblis yan çizmis, kibre sapmis ve kafirlerden olmustu.
Adem (a.s.) onlara isimlerini haber veriyor, melekler de İblis’in içinde aslında Şeytan olduğunu
ve aslında kendilerinin hepsinden aşağı bir seviyesi olduğunu öğreniyorlar.
Görüntüdeki durum şöyle 11111111 (Hepsi melek gibi görünüyor.)
Asıl durum şöyle        01111111 (Soldaki iblis aslında şeytan, ama ben de meleğim diyor.)
Adem 2 elle yaratıldıgı için 01 yani onluk sistemde 2
Hem sıfırdan, hem de birden büyük.
Allah, 1’lere yani meleklere 2’ye yani iki elle yaratılan halifeye secde etmelerini, yani onun büyüklüğünü, daha hayırlı oldugunu kabul etmelerini emrediyor. Zaten Adem(a.s) meleklerin iblis’ten hayirli oldugunu bildirmişti. Dolayısıyla iblisin de yani 0’ın da 2’ye yani halifeye secde etmesi gerekmektedir. Zaten 0 numaralı da olsa iblis te tek elle yaratılmıştır (en azından 2 elle yaratılmamıştır.)
İnsan için iki seçenek var. Mecazi anlamda;
Ya sağ kolunu yani hayrı, imanı ve şükürü sol koluna yani şerre üstün tutacak; şükredenlerden
olacak, nihai neticesi iman ve şükür = 1 olacak.
Ya da sol kolunu yani şerri sağ koluna yani hayra üstün tutacak; şükredenlerden olmayacak, nihai
neticesi iman ve şükür = 0 olacak.
——————————————————–
(*): BNARY.I ya da B.INARY ya da BNARY_01
Yani BNARY olacaksa, yani ikilik olacaksa, "." yani sıfır, "I"in yani birin soluna geçecek.
Sağına geçmeye yeltenirse, yanar. Sağdaki sıfır yanar.
————————————————-
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to “İblis cinlerdendir. Melek görünümlü Şeytandır.” Veysel Perü

  1. http://www.hayrat.net/profiller/cocuklar/DSC022648k.JPG says:

    Değerli kardeşim düşüncelerin için teşekkür ederiz
    Bir meseleyi güzel yakalamıssınız lakin dini bilgi eksik olunca ileri sürdüğünüz fikirler doğru temellere oturmuyor
    konu ettiğiniz llh cc. Ahat sıfatının açıklaması 1958 senesinde Dr. Haluk nurbakinin oku dergisinde bir makalesinde açıklanmaktadır
    yani şöyleAllah bir değildir, "bir" mahlükata ait bir sıfattır, sayısal ifadededir,Allah cc. bütün mahlükat sıfatlarından münezzehtir.Bir, benzeri, artı bir vardır,Bir, zıttı eksi bir vardır,Allah Matematiksel ifade ile anlatılamazİhlas suresinde bu konu açıklanmaktadır, benim imanımın tekamül etmesinde bu Ahat cc. sırrı önemli yer tutmaktadır.Şöyleki:

    1. De ki: O, Allah birdir.

    2. Allah sameddir. *

    3. O, doğurmamış ve doğmamıştır.

    4. Onun hiçbir dengi yoktur.
    Ve hiç bir şey O\’nun dengi değildir.6
    6. Buradaki kelime \’küfüv\’dür. Manası "benzer"dir. Aynı rütbeli, eşit anlamlarına da kullanılır. Bundan maksat, kız ve erkeğin toplumdaki seviyelerinin aynı olmasıdır. Bu ayetteki anlamı ise, kainatta hiç kimsenin Allah\’ın benzeri olmadığı ve olamayacağıdır. Allah (c.c.) gibi ve aynı rütbede, özelliklerde, fiil ve kudretlerde O\’nunla hiç kimse benzer olamaz. 
    Allah cc. Kufuven Ehat yani " sizin bildiğiniz, düşündüğünüz bütün birlerden başka birdir, sayısal değil mutlak bir, eşi,zıttı,yokluğu olmayan bir,
    insan aklı bunu anlayamaz , pekçok ayette allah ahiretle ilgili haber verirken "Mislini bilemeyeceğiz " kelimesini kullanır"evet Allaha inanacağız, lakin aklımızın beynimizin bir tarafında mahlukata ait bir özellik le düşünemeyeceğiz
    anlaşılmış olmak dileği ile
    sağlıcakla kalınız

  2. http://www.hayrat.net/profiller/cocuklar/DSC022648k.JPG says:

    "İblis cinlerdendir. Melek görünümlü Şeytandır." Veysel Perühayır iblis cinlerden ilim sahibi bir kuldurmeleklerin iradesi yoktur, iblisin insan gibi iradesi vardır.melekler nurdan iblis dumansız ateşten yaratılmıştır
    Allah inlisi lanetleyince ona mühlet vermiştir, tek başına yaşayan bütün insanlara aynı anda vesvese verebilme kabiliyeti ile donatmıştır
    kıyamete kadar ölmez
    şeytan;İnsan ve Cinlerden İblise tabi olanların ortak adıdır,
    Nas suresi: Minel cinneti vennas, Cinlerin ve İnsanların şeytanlarından allaha sığınırımAyette açıkça beyan edildiği gibi insan ve cinler iblisin vesveselerine tabi olurlarlarsa şeytan ortak ismi ile adlanırlarResulullalaha, Kuranı kerime, tabi olurlarsa mümin olarak adlanırlarBu tabi olma akıl ile mümkündür, hayat hakkında aklımızı kullanmalıyız,
    insanda hem akıl hem zeka vardır
    hayvanlarda sadece zeka vardır
    hayvanlar zakaları ile eşyanın şeklini ve şahit oldukları işlevlerini öğrenebilirler
    insanlar ve cinler eşyanın hakikatini anlama kudretine sahiptirler
    ateşin yaktığını zeka ile ancak yanınca anlarızakıl ile yananı duyunca veya görünce anlayabilirizaklımızı pek çoğumuz kullanmdan zeka ile hayvanlar gibi yaşamaktayızbize telkin edilen tehlikeleri yaşamadan anlayamıyoruz, inanmıyoruz
    yani hayvanlar gibi yaşıyoruz
    halbuki Rahman suresinde allahın 40 kere tekrarladığı " neden akıl etmezsiniz, niçin aklınızı kullanmazsınzı" ikazını anlamak dileği ile
     

  3. http://www.hayrat.net/profiller/cocuklar/DSC022648k.JPG says:

    evysel kardeşarapça sayısal dizilişin sağdan veya soldan olması  sizin iddia ettiğiniz gibi fazla önemli birşey değilçünkü Allah cc. bizim telaffuz ettiğimiz "bir "  değilidiribliste 0 değildirallah herşeyi kuşatmış kadirimutlak, vacibul vucut, kendini 99 esma ile anlatan varlık alemini yokluktan yaratan bir kudrettirinsan aklının veya kısır zekasının keşfedeceği hiçbirşey allahı izah edemez , şirk olmuş olur
    Allah basirdir ama gözleri yoktur, görmek için ışığın yansımasına ihtiaycı yokturAllah semidir ama kulakları yoktur duymak için sese ihtiyacı yoktur
    anlamak ve yanlış anlaşılmamak dileği ile

Leave a comment